octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mmiscior
    Classic
    • 2011
    • 23

    u mnie przekładnia była wymieniana, koszt 3800zł+robocizna
    nic to nie dało
    tak Pana samochód jest nowy i ściąga w prawo ale tak ma być

    Komentarz

    • Polon
      Rider
      • 2010
      • 315

      Zamieszczone przez mmiscior
      u mnie przekładnia była wymieniana, koszt 3800zł+robocizna
      nic to nie dało
      Przydałby się dokładny typ i seria obu przekładni z ich numerami seryjnymi. Bez takich danych trudno będzie uzyskać pomoc w centrali Volkswagena. Jest wielce prawdopodobne, że obie mają ten sam, błędny software.

      Zrobiłem próbę utrzymywania przez moje auto kierunku jazdy przy większej prędkości. Rozpędziłem się na autostradzie do 160 km/godz. i puściłem kierownicę. Auto jechało dalej prosto kilkaset metrów bez żadnych tendencji do ściągania. Jak próbowałem delikatnie skręcić w lewo lub w prawo, auto zmieniało kierunek, puszczona kierownica natychmiast ustawiała się w pozycji środkowej, a auto utrzymywało nowy kierunek.
      Pozdrawiam

      Komentarz

      • miszka
        Drive
        • 2009
        • 42
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez Enriquez
        Zamieszczone przez vaz
        Problem więc nie leży w geometrii . W mojej ocenie ściąganie przy przyśpieszaniu wiąże się z różnicą momentu obrotowego przekazywaną na koło lewe i prawe. Może jest to wynikiem jakiegoś problemu leżącego w mechaniźmie różnicowym/skrzyni biegów? Idąc dalej tym tropem, zastanawiam się, co by dało założenie pierścienia wyrównoważającego na półoś przeciwną do kierunku ściągania?
        Albo koła mają inne średnice.
        Dawno miałem mechanikę, ale nie wydaje mi się, że poza oponami sam mechanizm różnicowy jest tak skonstruowany, żeby moment obrotowy był większy na koło, które ma mniejszą przyczepność, co jest bez sensu. Z drugiej strony każda półoś (lub coś co ją przedłuża tak naprawdę) zakończone jest kołem w pewnym stopniu stożkowym (czy tam helikoidalnym). Moment obrotowy mógłby być inny, gdyby koła te nie były jednakowe - chodzi mi tu o współczynnik korekcji zęba. Wtedy punkt styku zazębienia na jednej półosi byłby inny niż dla drugiej, co prowadzi do minimalnie innego przełożenia dla każdej z nich. Byłoby to możliwe wtedy, kiedy wymienia się jedno z dwóch zużytych kół zębatych, co w tym przypadku zapewne nie miało miejsca, choć kto to może wiedzieć.
        Odgrzewam temat i wpis z 11 października.
        Enriquez, muszę się z Tobą zgodzić. Uważam, że w zakresie ściągania auta w prawo masz rację. Przyczyna problemu leży w mechanizmie różnicowym, a i korekta jazdy na wprost, również dolewa oliwy do ognia. W trakcie jazdy i przyśpieszania „ciągnie” lewe koło (większy moment przyłożony do lewego koła) przez co auto ściąga w prawo – mniejszy moment na kole prawym, opory pochodzące od opony, łożysk, hamulca. Przy hamowaniu silnikiem znowu tylko prawa strona wpływa na zwolnienie samochodu, a w wyniku tego samochód ściąga w lewą stronę. Efekt jest taki, jakby prawa półoś nie napędzała samochodu w takim samym stopniu co lewa półoś. Co jest tego przyczyną? Nie wiem. Prawdopodobnie jak Kolega Enriquez zasugerował, przyczyną są źle wyfrezowane zęby kół stożkowych lub źle ustawiony wieniec zębaty na obudowie przedładni głownej / koło talerzowe. Sądzę, że powszechnie lansowana teza przez SAP oraz serwisy, mówiąca że wpływ na ściąganie mają różne długości oraz masy półosi, mija się z prawdą. Ostatnio przeglądnąłem książkę WKiŁ dotyczącą naprawy Seata Cordoby/Ibizy – produkcja chyba od 1993, pierwszy model we współpracy z VW. Na jednej z półosi - krótszej, zamontowana jest dodatkowa masa, której zadaniem jest zrównoważenie mas wirujących. Czyżby tym razem, w skali całej produkcji modelu O2, VW jako konstruktor napędu, a za nim Skoda zapomniała o tak trywialnym problemie konstrukcyjnym. Bzdura i bajka dla naiwnych. Łatwiej i taniej jest wypuścić info do mediów niż naprawiać mechanizm różnicowy w dużej ilości aut, tym bardziej że nie ma możliwości dokładnej diagnozy tego poprzez VAGa. Trzeba rozebrać skrzynię, zobaczyć jak się stykają zęby w mechanizmie różnicowym i wiedzieć jeszcze jak wszystko dobrze złożyć. Nie każdy nawet dobry warsztat mechaniczny, podejmuje się naprawy skrzyni biegów, a co dopiero DSG. Koszty naprawy dla SA b.duże X ilość aut nie tylko w PL.
        Pozdrawiam

        Komentarz

        • Polon
          Rider
          • 2010
          • 315

          Wszystko co piszecie o niedoskonałościach mechanizmu różnicowego to prawda, ale ... gdyby elektroniczny system korekty jazdy na wprost był sprawny, nikt by tego nawet nie zauważył. Tak samo jak w aucie z dobrym systemem korekty nie zauważa się wpływu bocznego wiatru, czy pochylenia jezdni.
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • tokolosz
            Rider
            • 2010
            • 519
            • Volvo

            Witam,
            Wczoraj sprawdziłem, że u mnie też auto ściąga dość mocno w prawo, tak, że kierownica ucieka z luźnej dłoni, przy dodawaniu gazu - nawet na 4 biegu z niskich obrotów ale po stanowczym depnięciu na gaz.
            W poprzedniej Skodzie 2.0 tdi Pd nie było tego, Dopiero przy 100 tkm jak silentblocki się wyrąbały to podobnie było - po wymianie na nowe w ASO auto znowu jeździło jak po sznurku. A naprawdę nie można porównać szybkości reakcji na gaz 2.0 tdi pd z 1.8 tsi. TDI jest bardziej zrywne a TSI płynniej rozwija moc i moment, więc w ramach oszczędności Skoda coś zje..ała w modelu O2fl.
            Dzwoniłem do ASO i jutro zgłaszam :evil:
            Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
            Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
            Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
            08' O2 Elegance Combi BKC
            11' O2 fl Elegance Combi CDAA
            99' O1 SLX Combi AHF

            Komentarz

            • Alonzo_
              RS
              • 2009
              • 2460
              • Hyundai

              Witam.
              Temat widzę sie rozwija. Troszkę zeszło - ja tylko daję znać co u mnie (post ze strony 6). Po wymianie gum wahacza i łaczników stab, ustawieniu zbieżności i sprawdzeniu ciśnienia idzie prosto jak po sznureczku.

              Pzdr

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                Czyli to co mowilem, w aucie ktorej ma juz troche przejechane, a nie w nowym aucie. W nowym to jedynie mozna geometrie sprawdzic, bo gumy wahacza nie moga byc wybite po 10kkm
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • rkb
                  RS
                  • 2008
                  • 2152
                  • Rapid Spaceback (NH1)
                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                  U mnie przy 140 kmh drga lekko podloga (w sensie regularnie wibruje), przy 150/160 problem znika. na 16'' alusach z letnimi i na 15 stalowkach z zimowkami - identycznie czyli to na pewno nie kwestia kolek, zbiezność jest ok, wyważenie ok, ostatnia nadzieja w geometrii. auto nie sciaga, sciagalo jak mialem cisnienie w oponach ponizej 2.3 bara. Dziwne sa te samochody ;/
                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Zamieszczone przez Maicroft
                    bo gumy wahacza nie moga byc wybite po 10kkm
                    chyba, że przetopili jakieś odpady na gumy w ramach oszczędności
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      Zamieszczone przez loru
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      bo gumy wahacza nie moga byc wybite po 10kkm
                      chyba, że przetopili jakieś odpady na gumy w ramach oszczędności
                      wymiana tego badziewia to sa jakies duze pieniadze? na polskich drogach wszystko mozliwe :P
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • cieslo
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 206

                        rkb, wymiana tylnych tulei przednich wahaczy w ASO kosztuje 300zł (robocizna). Tuleje w ASO kosztują 400zł (komplet tylnych).

                        Wymiana tych tulei w O1 kosztowała 100zł, części 120zł w dobrym warsztacie w Olsztynie. Myślę, że w O2 nie byłoby dużo drożej.

                        Komentarz

                        • Alonzo_
                          RS
                          • 2009
                          • 2460
                          • Hyundai

                          Zamieszczone przez rkb
                          Zamieszczone przez loru
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          bo gumy wahacza nie moga byc wybite po 10kkm
                          chyba, że przetopili jakieś odpady na gumy w ramach oszczędności
                          wymiana tego badziewia to sa jakies duze pieniadze? na polskich drogach wszystko mozliwe :P
                          Przedni wahacz - zamienniki - niby nienajgorsze żeby polatały chwilę - przednia gumowa ok 40-50 zł/szt, tylna metalowo-gumowa ok 100 szt. Łączniki stab ok 50-60 zł/szt. U mnie wymiana tego 150 zeta plus 65 zbieżność.
                          Pzdr

                          Komentarz

                          • Alonzo_
                            RS
                            • 2009
                            • 2460
                            • Hyundai

                            Edit- post do usunięcia

                            Komentarz

                            • parasite
                              L&K
                              • 2011
                              • 1368

                              Widzę, że koledzy się dobrze orientują w cenach. Czy za wymianę tulei tylnej belki + wymiana tylnych tulei wahacza przedniego + sworznie + wymiana płynu hamulcowego za 700zł z częściami (ok. 350zł) to dobra cena?
                              AGR 112KM, 232Nm
                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                              Komentarz

                              • rkb
                                RS
                                • 2008
                                • 2152
                                • Rapid Spaceback (NH1)
                                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                700 za wymiane w aso robocizna + czesci?? :shock:
                                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                Komentarz

                                • parasite
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1368

                                  Zamieszczone przez rkb
                                  700 za wymiane w aso robocizna + czesci?? :shock:
                                  Nie w ASO.
                                  AGR 112KM, 232Nm
                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                  Komentarz

                                  • rkb
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2152
                                    • Rapid Spaceback (NH1)
                                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                    Zamieszczone przez cieslo
                                    rkb, wymiana tylnych tulei przednich wahaczy w ASO kosztuje 300zł (robocizna). Tuleje w ASO kosztują 400zł (komplet tylnych).

                                    Wymiana tych tulei w O1 kosztowała 100zł, części 120zł w dobrym warsztacie w Olsztynie. Myślę, że w O2 nie byłoby dużo drożej.
                                    do tego sie odnosilem wiec wychodzi 700
                                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                    Komentarz

                                    • cieslo
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 206

                                      rkb,
                                      Tak, to są ceny brutto z olsztyńskiego ASO.

                                      Komentarz

                                      • rkb
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2152
                                        • Rapid Spaceback (NH1)
                                        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                        Ale banda ;/
                                        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                        Komentarz

                                        • miszka
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 42
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Witam,
                                          Panwie, czy komuś się udało coś załatwić w UOKiKu w sprawie ściągania? Ja jeszcze z UOKiKu nie mam żadnych wieści, więc czekam cierpliwie.

                                          Ostatnio wpisałem w Google taką treść: „Octavian ściąga prawo” zaznaczyłem wybór jeżyków wyszukiwania na angielski, niemiecki, francuski, rosyjski, czeski i ku mojemu zaskoczeniu wyskoczy mnóstwo opisów dotyczących ściągania Skód w prawo temat znany jest od Anglii aż po daleką Rosję

                                          Dość ciekawy wpis w temacie ściągania w prawo znalazłem na forum superbclub pl. autorstwa BuryM z 7 grudnia 2011r.


                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            miszka, o to chodziło?

                                            cytat:

                                            Nie wiem czy temat ten jeszcze kogos interesuje ale pomyslalem, ze na wszelki wypadek, podziele sie moim doswiadczeniem z osobami, ktore byc moze maja ciagle problemy ze sciaganiem samochodu i tocza nierowna walke z ASO. Wiem jak cos takiego moze zepsuc „zycie” a przede wszystkim przyjemnosc z prowadzenia samochodu i mam nadzieje, ze moj post im pomoze. Poczatek historii opisany jest w tym watku wiec ten etap juz pomine. Zaczne od tego, iz udalo mi sie w koncu rozwiazac ten irytujacy problem. Zeszlej zimy podejrzewalem – po wielu (bardzo wielu) wizytach w ASO, ustawieniach geometrii, sprawdzeniach itp. – ze problem lezy w oponach kierunkowych, tym bardziej, ze na letnich oponach wszystko bylo OK – a mowiac szczerze sciagalo samochod w prawo od razu jak wyjechalem z salonu, ale po zamianie przednich kol stronami lewa/prawa samochod zaczal jezdzic prosto wiec nie zawracalem sobie juz wiecej tym glowy (az do zimy 2010/11). Tak wiec, w tym roku zaryzykowalem i kupilem opony asymetryczne. Generalnie bylo nieco lepiej w stosunku do poprzednich kierunkowych ale mimo wszystko samochod znowu zaczelo sciagac w prawo, co w szczegolnosci na autostradzie stawalo sie niebezpieczne i up...e (50-100 m i samochod byl juz na drugim pasie). Niezaleznie: czy to ostre przyspieszanie, spokojna jazda czy jazda na biegu jalowym itp. Ponownie wizyta w ASO, ustawianie geometrii... ale to juz znacie, zero poprawy i strata czasu. Za namowa kolegi mechanika wymienilem tylne tuleje na dolnym wachaczu (przepraszam za terminologie jesli cos nie tak), gdyz twierdzil, ze te montowane przez ASO (tak, byly juz wymieniane) to jakies chinskie noname’y, miernej jakosci, w kazdym guma innej twardosci itp. Nastepnie pojechalem do diagnosty (z polecenia), ktory poprawnie ustawil (w zasadzie porawil, gdyz byly duze rozbieznosci) geometrie, ktora to 2 dni wczesniej byla ustawiana przez ASO. Juz w tym momencie bylo duuuzo lepiej. Na koniec pojechalem do warsztatu, gdzie na wywazarce typu Hunter z dociskiem i „testem drogowym” wywazylem wszystkie opony a komputer zasugerowl jak je zalozyc aby zneuatralizowac sciaganie samochodu i drgania. Tak, na marginesie dodam, ze fachowiec jak zobaczyl kola wywazone przez ASO to zlapal sie za glowe. Ciezarki dochodzace do 70-80g (nowe felgi i opony), rozmieszczone w 2-3 grupach na feldze....tu mozna by napisac odrebne opowiadanie. Nie zadali sobie nawet trudu aby znalesc optymalne ustawienie opony wzgledem felgi. W kazdym badz razie samochod jedzie teraz jak po sznurku, niezaleznie od przypieszenia, bez wymyslania bzdur o nachyleniu jezdni, nierownej dlugosci poloskach itp. Nie ukrywam, ze cieszylem sie jak dziecko, ktore dostalo nowa zabawke. Moj wniosek: ASO odwiedzac tylko i wylacznie w razie „ostatecznej ostatecznosci”, w czym zreszta utwierdzaja mnie rowniez inne przypadki, no ale to nie ten temat. Szkoda tylko, ze dojscie do tego wniosku zajelo mi tyle czasu, zaoszczedzilbym sporo zdrowia i pieniedzy.
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • mmiscior
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 23

                                              u mnie był na kilku rodzajach kół
                                              zawsze przy przyspieszaniu ściągał w prawo
                                              tak Pana samochód jest nowy i ściąga w prawo ale tak ma być

                                              Komentarz

                                              • miszka
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 42
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Witam,
                                                piramida tak o ten wpis chodziło, dziękuję.

                                                Ja u siebie w ciągu miesiąca wymienię tylne tuleje wahacza na pełne od Cupry i zobaczę czy faktycznie coś to da. Gotowe aluminiowe konsole z wprasowanymi tulejami leżą w domu od 2 miesięcy. Na razie zimno

                                                Kolega z forum superb pisze, że po wymianie tulei jego auto "prowadzi się jak po sznurku". Może, z naciskiem na może, faktycznie w tym pies jest pogrzebany Oby to było to.

                                                pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • piramida
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 12222
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  Zamieszczone przez miszka
                                                  Witam,
                                                  piramida tak o ten wpis chodziło, dziękuję.

                                                  Ja u siebie w ciągu miesiąca wymienię tylne tuleje wahacza na pełne od Cupry i zobaczę czy faktycznie coś to da. Gotowe aluminiowe konsole z wprasowanymi tulejami leżą w domu od 2 miesięcy. Na razie zimno

                                                  Kolega z forum superb pisze, że po wymianie tulei jego auto "prowadzi się jak po sznurku". Może, z naciskiem na może, faktycznie w tym pies jest pogrzebany Oby to było to.

                                                  pozdrawiam
                                                  ja mam tuleje od cupry w dolnych przednich wahaczach i ściąga go ale w zależności od pochyłu drogi :szeroki_usmiech
                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz

                                                  • t.flisak
                                                    Classic
                                                    • 2009
                                                    • 13

                                                    mechanizm różnicowy

                                                    Witam.
                                                    Dawno mnie tu nie było... Kiedyś pisałem że mój szkodnik ściąga w prawo, minęło trochę czasu bo 2,5 roku i 100000km i się dowiedziałem... Po 50 tyś km skrzynia wyła jak most w polonezie - naprawa gwarancyjna i ok, teraz mam przejechane 102000km i co? Znowu skrzynia się rozsypała... Także można się przyzwyczaić do tego że ściąga i w czasie gwarancji naprawiać skrzynie bo za darmo, ale jak się rozleci po gwarancji to jakieś 4000zł trzeba liczyć - ot takie szkodniki...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...